Wdrażamy

Wszystkie oferowane usługi realizujemy zarówno w modelu on-premise, chmurowym jak i hybrydowym.

Podejmujemy współpracę z innymi firmami integratorsko – wdrożeniowymi, pełnimy rolę podwykonawców lub bezpośrednio udostępniamy zespół naszych inżynierów.

Integracja systemów

Rozwiązania związane z usługami katalogowymi

Konsolidacja, migracja oraz optymalizacja usług opartych o Active Directory. Pomagamy zoptymalizować polisy domenowe i zreorganizować strukturę jednostek organizacyjnych.

Serwery plików

Pomagamy zarządzać plikami i dostępem do nich, tworząc rozbudowane środowiska w organizacjach o rozproszonej lokalizacji.

Standaryzacja środowisk, systemy do ich zarządzania i zdalnego dostępu
  • Budujemy platformy dedykowane wdrożeniom systemów operacyjnych i oprogramowania bazujących na Microsoft SCCM (System Center Configuration Manager).
  • Tworzymy procesy umożliwiające standaryzację środowiska oraz automatyzację migracji stacji roboczych, zarówno do środowiska standaryzowanego jak i do nowszych wersji systemów operacyjnych.
  • Zarządzamy urządzeniami mobilnymi i wdrażamy rozwiązania MDM (Mobile Device Management). Coraz częściej korzystamy ze smartfonów czy tabletów, zatem pomagamy nimi zarządzać, utrzymywać ich standard konfiguracyjny i zabezpieczać udostępniane przez nie dane.
Systemy monitoringu środowiska i prewencyjna eskalacja

Tworzymy systemy do monitorowania środowiska IT i wydajności aplikacji, które umożliwiają proaktywne reagowanie na nieprawidłowości w ich działaniu, zwiększają świadomość administratorów na temat zagrożeń infrastruktury, a także są cennym źródłem informacji na temat skalowania serwerów i środowiska. Do monitoringu najczęściej używamy produktów Microsoft SCOM (System Center Operation Manager) oraz oprogramowania firmy Quest (szczegółowa analiza wydajności aplikacji) czy Nagios.

Automatyzacja procesów IT
  • Minimalizujemy zakres manualnych zadań administracyjnych, a poprzez wykorzystanie narzędzi, skryptów, webserwisów czy dedykowanych aplikacji (VMWare Orhestrator, System Center Orchestrator i in.) zwiększamy produktywność działu IT.
  • Odciążamy dział IT ze sporej części biurokracji związanej z zarządzaniem zgodnym z procesami ITIL dzięki systemom wspomagającym automatyzację procesów, takich jak System Center Service Manager. SCSM kompleksowo obsługuje procesy związane z rejestrowanymi przez monitoring usterkami: przypisuje realizację zadań odpowiednim grupom administratorów lub rozwiązuje je samodzielnie w sposób automatyczny, opracowany dzięki SCO (Orchestrator).
Zapewnianie ciągłości działania (Distaster Recovery) i wysokiej dostępności (HA)
  • Przeprowadzamy archiwizację, backup i deduplikację danych.
  • Tworzymy rozwiązania:
    • wytrzymujące awarię lub niedostępność pojedynczego serwera przy wykorzystaniu usługi klastrowania Windows/Linux, Load Balancing (softwarowy i sprzętowy) albo dedykowanych rozwiązań, takich jak rozproszona baza danych Active Directory, Database Mirroring
      w przypadku SQL lub klastry Fault Tolerance VMWare,
    • zabezpieczające przed niedostępnością lub awarią pojedynczej lokalizacji, w tym oparte o klastry geograficzne, klastry DRS, sieci międzyoddziałowe, redundancje styku z siecią i replikacje macierzy oraz maszyn wirtualnych,
    • zabezpieczające przed całkowitą awarią środowiska, bazujące na oprogramowaniu kopii zapasowych (backup , archiwizacja) IBM TSM, HP Data Protector, Symantec BackupExec, EMC Networker, Microsoft Data Protection Manager, czy Veeam Backup & Replication.
    • archiwalne, umożliwiające odzyskiwanie danych historycznych.

Usługi w chmurze.

Pomagamy stawiać pierwsze kroki w obszarze usług chmurowych z dostawcami takimi jak Microsoft Azure, Google,  AWS, Oracle Cloud.

Systemy komunikacji i obiegu dokumentów

Systemy zunifikowanej komunikacji Microsoft (Exchange, Lync/Skype, SharePoint), systemy telekonferencyjne
  • Wdrażamy rozwiązania bazujące na Microsoft Lync/Skype, które umożliwiają zintegrowanie komunikacji poprzez wiadomości błyskawiczne, rozmowy głosowe i wideo, telekonferencje, konferencje webowe, współdzielenie pulpitów, streamingi prezentacji czy wideokonferencje.
  • Unifikujemy poczty głosowe i fax bazujące na oprogramowaniu Microsoft Exchange. Dzięki temu za pomocą typowego Outlooka można dostać się do swojej poczty głosowej, ze swojej poczty głosowej do poczty elektronicznej by odczytać swoją korespondencję lub kalendarz spotkań przez telefon/komunikator, możemy też mailowo wysłać / odebrać fax.
  • Integrujemy systemy Microsoft Lync/Skype / Exchange z telefonią – VoIP i stacjonarną.
Systemy pocztowe
  • Projektujemy, przeprowadzamy migracje i konsolidujemy rozwiązania oparte o Microsoft Exchange.
  • Przeprowadzamy migracje z systemów Linuxowych i LotusNotes do rozwiązań bazujących na Exchange/Exchange Online.
  • Projektujemy i wdrażamy rozwiązania brzegowe – zabezpieczające pocztę, które bazują na produktach Microsoft FortiMail Fortinet, CheckPoint, Sonicwall, Barracuda.
Microsoft SharePoint i SharePoint Online (Office 365)
  • Projektujemy i wdrażamy rozwiązania oparte o Microsoft SharePoint.
  • Pomagamy klientom w uruchomieniu komunikacji wewnątrzfirmowej między pracownikami (Intranet) oraz zewnętrznej – z dostawcami i partnerami biznesowymi (Extranet).
  • Przeprowadzamy migracje z- i do- środowisk SharePoint
  • Automatyzujemy dowolne procesy biznesowe z wykorzystaniem mechanizmów workflow, PowerApps, Flow.
  • Udostępniamy zespół programistów (.NET), który wychodząc poza ramowe możliwości SharePointa dostarcza rozwiązania dopasowane
    do indywidualnych potrzeb klienta.

    • Pomagamy spersonalizować i dostosowywać wygląd SH do firmowego brandbooka.
    • Budujemy nawet najbardziej nietypowe aplikacje – wystarczy przedstawić nam swoje potrzeby.
  • Wykorzystując funkcjonalności oferowane przez SharePoint (Performance Point) i Microsoft SQL dostarczamy  platformy Business Intelligence (BI)
    • Przeprowadzamy wielowymiarową analizę danych
    • Wystawiamy raporty i dashboardy

Bezpieczeństwo i cyberbezpieczeństwo

Zabezpieczenia sieci
  • Dostarczamy i konfigurujemy rozwiązania firewall, UTM i LoadBalancing.
  • Zapewniamy ochronę AV.
  • Monitorujemy i eskalujemy nietypowe sytuacje w sieci
Systemy zarządzania tożsamością

Quest ActiveRoles, czy Microsoft ILM umożliwiają nam dostarczenie narzędzi, które przenoszą odpowiedzialność związaną z zarządzaniem kontami użytkowników do działu kadr (poprzez integracje z programami kadrowymi) oraz bezpośrednio do menadżerów zapewniających dostęp do odpowiednich danych czy aplikacji.

Systemy kontroli dostępu do danych wrażliwych
  • Zapewniamy bezpieczny dostęp do danych wewnątrz organizacji w sytuacji gdy użytkownik pracuje poza jej siedzibą. W tym zakresie oferujemy szereg rozwiązań: od Microsoft’owego DirectAccess, poprzez proste tunele PPTP/L2TP/SSTP/IKEv2, po SSLVPN, bazujące na produktach Microsoft UAG, CheckPoint Connectra oraz UTM-ach Fortinet i SonicWall.
  • Zapewniamy ochronę danych:
    • podczas spoczynku, dzięki rozwiązaniom zapobiegających utracie danych zarówno w przypadku komputerów osobistych jak i serwerów, przy wykorzystaniu technologii Microsoft BitLocker, Checkpoint/Pointsec lub McAfee (pełnodyskowe szyfrowanie oraz szyfrowanie i kontrolę nad nośnikami wymiennymi) oraz Microsoft Right Mangement (szyfrowanie dokumentów)
    • podczas transportu: w przypadku poczty elektronicznej (podpis cyfrowy, PGP i PKI), ruchu pomiędzy lokalizacjami (IPSEC, SSL), Kontroli dostępu do sieci (NAP, NAC) i pełnodomenowego zabezpieczenia sieci za pomocą izolacji IPSEC.
    • Dostarczamy platformy PKI (public key infrastructure) oraz urządzenia do bezpiecznego przechowywania certyfikatów – tokeny i HSM.
  • Wspieramy klientów w przygotowywaniu polityk bezpieczeństwa zgodnych z obowiązującymi u nich standardami.

Outsourcing zarządzania – usługi administracji środowiskami IT

Wsparcie powdrożeniowe

Gwarantujemy szybki czas reakcji oraz niezbędną wiedzę, która pozwala nam uporać się z nawet najtrudniejszymi problemami.

Oferujemy outsourcing zarządzania IT

Od wydzielenia zarządzania poszczególnymi serwerami, przełącznikami, macierzami po kompleksowe zadania administracyjne, takie jak:

  • wykonywanie kopii systemowych, aplikacji i danych,
  • zarządzanie platformą sprzętową (serwery, macierze) oraz przestrzenią dyskową i pamięcią,
  • monitoring i strojenie wydajności systemów,
  • zarządzanie środowiskiem systemowym,
  • zarządzanie usługami aplikacyjnymi (www, DHCP, DNS itp.),
  • zarządzanie siecią i urządzeniami sieciowymi (LAN, WLAN).

Dostarczamy sprzęt i oprogramowanie w ramach posiadanych partnerstw

i inne..